söndag 16 februari 2014

Dikter

Livets tråd

Livets tråd
silvertråden.
Visioner kommer.
En slingrig väg
ett gruskorn bland andra
cirklar ut i rymden
ut i detta rum.
Anar den gudomliga regnbågsbron
över allt.
Luften andas
liksom vi
känner suset
av din energi.
Du som finns
inuti och runt mig.
Klumpen i mitt bröst
löses upp.
Stjärnskott strålar
ut i min kropp
ut i rummet
ut i rymden
 
 

Änglavingar

Änglavingar
fjärilsvind
smeker ömt
och varsamt kind.
Änglaklockor
fjärils-sus
bryter fram
i stadens brus.
Ängladofter
fjärilsprakt
starkare
än våld och makt.
Änglakyssar
fjärilsbus
visar oss
Guds kärleks ljus
 


Flidder, fladder

Flidder, fladder,
pirr och glitterkind
sus och brus
av värmande vårvind.
Rissel, prassel
i buske och snår.
Tissel, tassel
en älvpuss jag får.
Fniss och hyss
runt mig är.
Mitt hjärta de kysser
och viskar
Åh vad du är oss kär.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar