söndag 16 februari 2014

Dikter
Kom ihåg några dikter jag skrivit som jag plockade fram och vill förmedla

En dikt som jag skrev efter att min bästa kompis dog oväntat.

Även när du inte är kvar
minns jag dig.
i tomrummet i mitt hjärta finns du,
i solens ljus återspegalas ditt ansikte, i luften känner jag din närvaro.
smärtan sitter som ett spjut mellan mina bröst, som ett spjut,
en tungande sten.
slår upp adressboken, ditt namn studsar emot mig.

Har fått hälsningar från henne från den andra sidan och vet att hon har det bra.

En annan dikt jag fått till mig

Vinden rörelser minner mig
om gudomligheten i oss
jordens varelser och allt liv
i rymdens galaxer.
Min själ lyfter mot gudomliga höjder.
Försöker få fast mark
under fötterna.
Ängeln i mig
behöver fram,
släppa ångesten över livet.
Barnets glädje och förundran
kommer över mig.
Mitt nyfikna jag spanar
med sitt periskop.
Vad för fantastiskt händer idag
på livets upptäcktsresa.
Änglaenergin pirrar i mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar