söndag 16 februari 2014

Dikter i höstmörkret

Du finns


Du finns inom mig som en sång
som en ton, en nyans.
Jag sökte dig överallt
ingenstans du fanns
Men i min stillhet fann jag dig överallt.
Jag sökte i mitt hjärta
i djupet av allt.
Där djupt inom mig fanns du
och finns ännu kvar.
Jag söker i mitt hjärta
där finns alla svar.
I sorg och glädje finns du
lyssnar på mig alltid
på frågorna jag har.
Jag lyssnar på ditt svar
tonen inom mig
tackar för ditt budskap
som värmer mig.
 
 


Portar öppnas för mig
vägledning du ger.
Bönerna de bär mig
när jag ber.
Framtiden är öppen och du ser
det jag behöver fast jag inte ber
Ljuset finns inom mig
lyser upp min väg
så att jag ser
kärleken som finns där
att jag del av allting är.
 
 
 
 
Jag kommer för att tillbe

 Jag kommer för att tillbe
för att överlämna mig till Dig
Släpper allt som tynger
allt som binder
för att vara fri inför Dig.
Jag tackar dig för allting
som du ger till mig.
Du öppnat upp mitt hjärta
tagit all min smärta
visat vägen hem till Dig.
Jag kommer för att tillbe
för att visa all din kärlek.
Jag tackar dig för glädje
för allting som är.
Jag kommer för att tillbe
för att kärlek ge
till allt som finns och lever
för att vi ska se
din kärlek som är evig
som finns överallt.
 

Det kom ett bud

Det kom ett bud i höstmörkertid
ett bud om försoning och frid.
Det var så ömt  och sprött
budet ifrån dig.
Tyst du somnade in
precis som du levde.
Kärlek runt dig spred du
fast man det ej märkte.
Sa ej mycket
men desto mer du tänkte.
Förstod ej hur mycket
du betydde för mig
En saknad, ett vemod
finns djupt inom mig.
Men också en glädje
ger minnet av dig
ett skimmer av ljus
att du somnade stilla
i höstmörkrets tid
 att du nu funnit ro och frid.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar