söndag 16 februari 2014



Här kommer material om de olika chakrana.
Källor är Liz Simpsson: Chakrahealing; Cyndi Dale: New Chakra healing;
artiklar på ljusspridarna.org och annat jag fått till mig som kanal.


1:a Chakrat – baschakrat, rotchakrat















Färg: röd

Plats i kroppen: i ryggslutet

Födelse, tidigare livs inflytande, överlevnad, instinkter, hitta sina rötter, grunda sig,
ta hand om sig själv

 Nyckelenergi: Jag har, jag är
Element: jord

Symbol: kvadrat

Kroppsdelar: ben, skelett

Sinne: lukt

 Mål: Fysisk hälsa, stabilitet

Livsläxa: stå upp för sig själv

Huvudområde: överlevnad, fysiska behov, styrkan i stammen, familjeidentitet

Associerat djur: elefant, orm, tjur, drake

 Livsmedel: protein, kött

Arketyper: balans- moder jord; obalans- offer

Emotionell obalans: kan ej känna inre frid, svårigheter nå mål

 Fysisk obalans: ledbesvär, ont i benen

Kristaller: agat, granat, hematit, obsidian

Eteriska oljor: Myrra, vetivert,  cederträ, bensoin, patchouli

Yinaspekt: Hur vi tar emot materiell hjälp, hur vi uppehåller  vår livsvilja

Yangaspekt: Hur vi visar oss för andra

På denna nivå  finns kraftdjur, naturväsen.

På denna nivån jobbar även följande ärkeänglar: Samuel,Cassiel och Raziel

1 kommentar:

  1. Tack ! Jag är en regnbågs krigare - Ljusbärare och Shaman å heter Roger Amaarion..Viktigt med info om chackran och att dagligen rensa å rena dessa.. Men det går snabbt nu..Vi lever i högre å snabbare Energi-frekvenser 2021 och allt kommer ställas på sin spets - mer turbulens å förvirring kommer tyvärr--Att vara Jordad ser jag som ett måste i denna tid av Pandemi och kontrollsamhället har gått överstyr.. Jag tänker sprida info. och hålla kurser i Chackra kunskap på Youtube å Facebook LIVE - hänvisar till dej om jag lånar material.. Earthstar chackrat så himla intressant - fått kanaliserat att det ska aktiveras nu - så vi orkar med de
    högre Ljusfrekvenserna ! Hur mår du - jag har haft det kämpigt på mitt arbete och min kropp värker i leder - läkaren säger KNÄ och HÖFT ARTROS - men tror det kan vara uppstigningssymtom också..Våra kroppar ska ju bytas ut från kolbaserat till att bli mer kristallina..Jag ber varje dag att LJUSET å Kärleken ska segra över mörkret ..Vill du ha kontakt med mig - maila : amaarion @hotmail.com

    SvaraRadera